Biwak żeglarski.
W dnaich 26-30 maja żeglarze z naszej szkoły byli na biwaku żeglarskim. Zaplanowana trasa rejsu wiodła z przystani Centrum Żeglarskiego przez Lubczynę, Stepnicę, Trzebież ponownie Lubczynę i Centrum Żeglarskie. Pierwszy etap do Lubczyny był bardzo przyjemny, ciepło, słoneczko i umiarkowany wiaterek..:). Niestety następny poranek powitał nas chmurami i znacznie niższą temperaturą, na szczęście nie padało. Etap do Stepnicy to było już niezłe wyzwanie, wiatr 6B, w porywach przekraczający 7B, nie jednemu z nas napędził stracha;). Ale daliśmy radę!!! Zmarznięci, mokrzy,zmęczeni i strasznie głodni zaraz po zacumowaniu pognaliśmy na zasłużony obiad. Potem był czas na doprowadzenie łódek i siebie do stanu używalności;). Kolejnego dnia prognozy były jeszcze gorsze, wiejący na Roztoce wiatr, dochodzący w porywach do 9B, uwięził nas w Stepnicy. Nie udało nam się popłynąć do Trzebieży, ale mogliśmy za to podziwiać zmagania kolarzy biorących udział w 4 etapie międzynarodowego wyścigu Bałtyk - Karkonosze Tour. W czwartek wiatr nieco osłabł i wiał w sprzyjającym nam kierunku, wyruszyliśmy więc w stronę Lubczyny i po ok.4 godz byliśmy na miejscu, gdzie czekała już na nas "słynna rybka" i frytki. Niestety zimno dokuczało nam nadal:(. Wieczorem próbowaliśmy ogrzać się przy ognisku, a karkówka z grilla poprawiła humory wszystkim. Dodać trzeba w tym miejscu, że Kuba Śmigielski okazał się mistrzem grillowania, karkówka w jego wykonaniu była wyśmienita:). W piątek po śniadaniu, wypłynęliśmy w kierunku naszej przystani. Na zakończenie zaświeciło słońce, wiał północny wiatr i cała prawie drogę pokonaliśmy płynąc "na motyla". Rejs ten był też ostatnim etapem realizowanego przez nas projektu edukacyjnego "Jezioro Dąbie - sen o morzu". Odwiedziliśmy w jego trakcie miejsca na jeziorze, które noszą do dnia dzisiejszego, nadane kiedyś przez pionierów żeglarstwa szczecińskiego, zwyczajowe nazwy. Są to m.in.Ziemia Umbriagi i Umbriaga, Przylądek Białego Słonia, Morze Sargassowe, Marysin, Kanał Krętego Węża, Meduzostan, Ptasia Wyspa, czy nadane póżniej: Kanał Jacka, Kwadrat. Mimo niesprzyjającej aury rejs był udany i z niecierpliwością czekamy na kolejne... A przed nami wakacyjne rejsy morskie na pokładzie żaglowca STS Kapitan Borchardt i udział w regatach wielkich żaglowców The Tall Ship Races 2014.